Liječenje anksioznosti medikamentima (npr. sredstvima za smirenje) nije uvijek nužno niti jedino rješenje. Anksioznost se može prevladati provođenjem pozitivnih misli, osjećaja i ponašanja na nekoliko razina. Duboka anksioznost zahtjeva rad na svim razinama. U slučaju povremene anksioznosti, osoba se može usredotočiti na samo nekoliko razina.

Tjelesna razina

Na tjelesnoj razini se prevladavaju psihičke tegobe uzrokovane tjelesnim naprezanjem, premorom, te pogrešnom prehranom.

  • Duboko disanje
  • Tehnike opuštanja: opuštanje mišića, meditacija.
  • Redovito vježbanje, npr. aerobik, šetnje, bicikl.
  • Izostavljanje iz prehrane stimulansa i sastojaka koji opterećuju organizam, kao što je pretjerano uzimanje kofeina, šećera, nikotina, soli i alkohola.

Emotivna razina

Zdravo stajalište prema vlastitim osjećajima smanjuje anksioznost.

  • Ne zanemarujte svoje osjećaje.
  • Naučite prepoznavati svoje osjećaje i priznati ih sebi samima.
  • Izrazite svoje osjećaje. Nemojte povrijediti sebe samo zato da biste poštedjeli osjećaje nekog drugog.
  • Ne susprežite srditost po svaku cijenu. Npr. zaigrajte tenis i udarajte loptu do besvijesti, trčite najbrže što možete, cijepajte drva, oslobodite i potrošite nakupljenu negativnu energiju.

Mentalna razina

Način na koji sebi tumačite okolnosti određuje vaše osjećaje i ponašanje u tim okolnostima. Anksioznost se često može prevladati pozitivnijim razlaganjem okolnosti.

  • Ne upuštajte se u beskrajne labirinte misli “što će biti ako bude” u kojima prevladavaju najgori mogući rezultati prije nego što se uopće suočite s okolnostima.
  • Ne procjenjute niti rasuđujte na nakritičniji mogući način.
  • Ne koristite ideal savršenstva kao mjeru koliko ste sami dobri u nečemu. Svatko od nas je različit i uvijek u nečemu bolji od drugih.
  • Ako ne možete promijeniti okolnosti ne znači da ne možete ni na koji drugi način pridonijeti.
  • Ne brinite previše što drugi govore ili misle o vama. Budite svoji, budite jedinstveni.